miércoles, octubre 26, 2005

Ser fidel o donar el salt

L'article No vull ser client de Carles Capdevila a l'Avui m'ha fet recordar algunes converses que he mantingut sobre el tema. La veritat és que és un tema sobre el que cal reflexionar:
- per un costat què ens beneficia més a nosaltres com a consumidors que paguem mensualment per un servei.
- però per l'altre quina raó de ser tenen les ofertes per a les empreses, i per què primen al no client respecte al client de fa anys

En l'article de Carles Capdevila s'exposa l'exemple de l'oferta de si t'abones a Digital+ et regalen el Madrid-Barça. A ell (i a mi) li sembla molt bé que un partit com aquest el regalin, i jo afegeixo que fer-lo per PPV és una putada, tot i que per aquelles dates estaré a Berlin. Però el que ell diu és per què als abonats de Digital+ que paguen religiosament la mensualitat de 35 ó 45 ó 60€ al mes no se'ls hi regala també el partit, ja que és un greuge comparatiu.

Per un cas semblant a aquest, em vaig canviar de Movistar a Vodafone, donat que jo volia poder canviar-me de mòbil en unes bones condicions després de 6 anys sent abonat, i ells només m'oferien mòbils més cars als que Movistar oferia als nous clients. Així doncs la fidelització de Movistar és horrible i no valoren als clients de tota la vida.

Igualment estic pagant cada mes a Terra l'ADSL, però el que vec és que no em volen renovar el router, així doncs sembla que l'única manera d'aconseguir alguna cosa al respecte és fent change de proveïdor. És una llàstima que haguem de funcionar d'aquesta manera, però hauré d'agafar l'oferta d'ADSL que més em convingui en aquest moment i a Terra dir-li "adeusiau" perquè no ha sabut conservar-me com a client.

Així doncs, aquesta agressiva campanya d'ofertes per a nouvinguts únicament propicia que els clients siguin infidels, com els homes que ja ho som per naturalesa, i anem saltant no de flor en flor, sinó de companyia a companyia sempre i quan ens ofereixin les millors condicions i l'oferta més bona.

No hay comentarios: